{ Prajitura rapida cu smochine }

DSC02175

Serile trecute am vazut la Cireasa de pe tort o prajitura cu smochine pregatita de  Magda Catone care m-a surprins prin simplitatea si rapiditatea ei ( a retetei).
Cum mie imi plac foarte mult smochinele crude mi-am zis ca trebuie musai sa o incerc,desi eram destul de sceptica in privinta a ceea ce va iesi.

DSC02185
DSC02176

Dar, spre surprinderea mea si a celorlalti care au mancat din ea a iesit foarte buna si neasteptat de inchegata . Cu prezentarea  sta mai prost deoarece eu am facut-o intr-o tava cam mare, dreptunghiulara ,din aceaa de friptura, si nu intr-o forma de tort cum vazusem la Magda Catone.
Aspectul va rog sa il treceti cu vederea.
Daca nu intarziati prea tare cu hotararea de a o pregati, va asigur ca mai gasiti inca smochine. Eu am luat din Kauland cu 14 lei/ kg.

Ingredientele sunt acestea: 1 si 1/2 cana de faina, la fel de gris, la fel de zahar ( eu am pus numai jumatate de cana de indulcitor, insa), un pliculet de zahar vanilat, 12 smochine, zeama de la un borcan mare de compot de prune + o fiola de esenta de rom, un pachet de unt + extra pentru uns tava,

DSC02187

Pregatirea acestei prajituri da tot farmecul problemei, e teribil de derutanta, insa rezultatul va fi excelent,credeti-ma:

DSC02186

Se amesteca intr-un castron de plastic faina cu grisul si indulcitorul, se adauga si zaharul vanilat si se amesteca foarte bine pana la omogenizare.
Intr-un bol tainem in patru smochinele,turnam zeama compotului si amestecam si cu esenta de rom.
Topim untul, ungem o tava , apoi asezam in tava jumatate din cantitatea de faina, punem  fructele cu zeama de compot, apoi restul de faina si deasupra turnam untul topit.
Apoi dam tava in cuptor pentru ~ 30 de minute.

DSC02178

DSC02180

DSC02182

DSC02181

DSC02184

DSC02183

I-as da si un titlu: daca ar fi dupa mine i-as zice „Prajitura puturosului” :))

Pofta buna!

Ana

Acest articol a fost publicat în ce-am mai gatit. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu