{ Visul unei nopti de iarna- prajitura cu piscoturi }

DSC03205

Reteta ii apartina lui Adi Hadean.
Aveam in casa o ultima culie de lapte condensat si fructe de padure congelate (de la Auchan, dinainte de a incepe vajul cu vremea.)
Si am vazut la el aceasta prajitura,care mi s-a parut extraordinar de usoara.
Tot ceea ce imi mai ramasese era sa cumpar piscoturi si crema greceasca de branza.
Si acest lucru s-a intamplat pe 1 februarie seara,cand am fost cu Teodor la Kaufland sa fac aprovizionarea. A doua zi eram in medical,caci deja ma secera o durere cumplita de gat…restul il stiti, nu il mai povestesc.

DSC03207

DSC03194

Ca ingrediente,Adi spune ca ne trebuie: piscoturi, 750 gr de branza ( eu am pus doar 2 cutii,750 inseamna exact 3 cutii), 250 gr lapte condensat, un plic de zahar vanilat,ceai verde si un pic de Marsala, din care nu am avut in viata mea, am pus o cescuta de Limoncello,caci asa ceva am gasit eu in microbarul din biblioteca 😀 Cum eu nu beau,i-am cerut sfatul lui Adi Hadean,iar el a zis sa pun ce am :D,adica exact ceea ce voiam eu sa aud.

DSC03200

Se face mai intai ceaiul si se lasa la racit.
Se amesteca laptele condensat cu crema de branza si un plic de zahar vanilat,care are rolul determinant ipentru aroma.
Se tapeteaza cu folie de plastic o tava, se strecoara ceaiul si se adauga Marsala ( Limoncelo, in cazul meu) Si apoi piscoturile se trec rand pe rand si cu o viteza ametitoare prin ceaiul alcoolizat 😀
Viteza e esentiala pentru ca nu mai iese nimic daca piscoturile se inmoaie rau.
In tava se aseaza mai intai un strat gros de crema,apoi un rand de piscoturi,si apoi iar un strat de crema si iar piscoturi. Si se da tava la frigider pret de trei ore.
Intre timp, daca ti-a mai ramas crema poti sa faci si doua boluri asa ca mine,de degustat imediat dupa masa de pramz 😀
Dupa trei ore scoti din frigider tava,si cu atentie indepartezi folia de plastic,iar apoi decorezi prajitura cu fructe de padure decongelate,spalate bine si lasate la scurs.

Va dau cuvantul meu de onoare ca e un deliciu, delicat si indragit pe loc de toti din casa.
Trebuia sa fie unul din deserturile aniversarii noastre dar s-a amanat pentru martie,din cauza vremii :))) ( aniversarea, nu desertul ofc 😀 )
Probabil o voi repeta atunci,desi trebuie sa fac comanda de lapte,si tot din cauza vremei aman,caci am drum lung pana la posta…

Va sfatuiesc sa incercati acest vis de praji, nu veti regreta!

1am

visul

Ana

Acest articol a fost publicat în ce-am mai gatit. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

